Vuoden koirat

Labradorinnoutajakerhon Vuoden koirat -palkinnot

Labradorinnoutajakerho jakaa vuosittain menestyneimmille koirille ja kasvattajille palkintoja. Palkintoja haetaan vuoden aikana saavutettujen näyttely- ja koetulosten perusteella. Palkinnot jaetaan vuosittain kerhon kevätkokouksessa. Palkinnot ovat arvostetun "tittelin" lisäksi kunniakirjatyyppisiä.

Palkintojen haku tapahtuu tammikuussa kerhon nettisivuille avautuvilla lomakkeilla. Koiran omistajan on siis haettava edellisvuoden tulosten perusteella palkintoa seuraavan vuoden tammikuun aikana.

Kaikkia jaettavia palkintoja koskevat yhteiset säännöt:

• Kilpailevan koiran omistajan on oltava Labradorinnoutajakerhon jäsen.
  • ER-rekisteröity koira ei voi saavuttaa palkintoja.
  • Mikäli useampia, kuin yksi koira saavuttaa saman korkeimman pistemäärän, huomioidaan se koira, joka on parhaiten menestynyt kerhon järjestämässä ko. koelajin mestaruuskokeessa (myös Vuoden Labradori) ja tämän jälkeen huomioidaan kunkin palkinnon säännöissä mainitut ehdot. Vuoden Näyttelylabradorin ja Vuoden Labradorin kohdalla vastaavasti huomioidaan se koira, joka on parhaiten menestynyt kerhon Club Show'ssa ja tämän jälkeen huomioidaan labradorinnoutajien erikoisnäyttelyt.