Yhdistys

Labradorinnoutajakerho on labradorinnoutajien rotujärjestö Suomessa. Kerho toimii rodun hyväksi edistämällä korkeatasoisten labradorinnoutajien jalostusta ja aktivoimalla labradorien omistajia harrastamaan rodunomaista toimintaa. Mottona terve, aktiivinen ja kaunis labradori!

Labradorinnoutajakerho on perustettu vuonna 1980. Rotujärjestöoikeudet kerho sai 20.11.1999 alkaen ja on siitä lähtien toiminut itsenäisenä Suomen Kennelliiton jäsenyhdistyksenä. Vuosina 1994-1999 kerho toimi ns. rotua harrastavana yhdistyksenä Suomen Noutajakoirajärjestön jäsenenä.

Kerhon toiminta on valtakunnallista ja sen puitteissa järjestetään virallisia noutajien taipumus- ja metsästyskokeita, jäljestämiskokeita sekä tottelevaisuus- ja vesipelastuskokeita. Lisäksi järjestetään epäviralliset, mutta erittäin arvostetut, metsästyskokeet: Labradori Derby ja Mestaruus.

Koulutustoimintaa järjestetään erityisesti kurssi- ja leirimuotoisena. Koulutusta annetaan eritasoisena niin metsästyksestä ja metsästyskokeista, jäljestämisestä, tottelevaisuudesta kuin agilitystäkin kiinnostuneille labradorinomistajille.  Lisäksi järjestetään luentoja terveydestä, jalostuksesta ja kasvatuksesta, koulutuksesta ja eri koelajeista.

Virallisia erikoisnäyttelyitä järjestetään 3-4 vuodessa eri puolella maatamme. Niissä arvostelevat kasvattajatuomarit eri puolilta maailmaa. Osallistujamäärät ovat suuria ja näin näyttelyistä muodostuu hyvä katsaus labradorinnoutajakantaamme. Epävirallisia, joskin erittäin suosittuja ja arvostettuja, näyttelyitä ovat Club Show ja Puppy & Veteran Show.

Labradorinnoutajakerho julkaisee jäsenlehtenään Labradori –lehteä. Labradori on kaikkien labradorinomistajien yhteinen lehti, joka toimii lisäksi kerhon virallisena tiedotuskanavana www-sivujen ohella.

Lisätietoja Labradorinnoutajakerhon toiminnasta antaa

Lotta Vuorinen (puheenjohtaja)
puh. 050 - 3270 371
email: lotta(at)mouldhills.com

Jäsenasiat:
email: labradorijasen(at)gmail.com

Ajankohtaiset koulutus-, kurssi- ym. tapahtumatiedot löydät etusivulta sekä kalenterista!