Vuoden Rally-Tokolabradori

1. Labradorinnoutajakerhon Vuoden rally-toko-labradori palkinto myönnetään labradorille, joka on parhaiten menestynyt SKL-FKK:n sääntöjen mukaan järjestetyissä rally-tokokisoissa. ER-rekisteröity koira ei voi saavuttaa em. titteliä.

2. Koiran omistajan ja ohjaajan on oltava Labradorinnoutajakerhon jäsen.

3. Palkintoon lasketaan kyseisen kalenterivuoden neljä parasta hyväksyttyä tulosta VOI/MES-luokista (eli neljän kokeen yhteispistemäärä). MES-tuloksiin lisätään 10 p. /tulos. RTK4-koulutustunnuksen saavuttaminen kyseisen vuoden aikana tuo 10 lisäpistettä. RTVA:n arvon saavuttaminen kyseisen vuoden aikana tuo 20 lisäpistettä (valionarvon ei tarvitse olla vahvistettu, kaikki tulokset tulee kuitenkin olla hankittuna).  Osallistuminen SM-kisojen MES-luokkaan tuo 5 lisäpistettä. Mikäli kaksi koiraa saa samat pisteet tällä tavalla laskettuna, huomioidaan tarvittaessa viideskin koe.

Lisäpisteitä jaetaan sijoittumisesta piirinmestaruus-, noutajamestaruus- ja rotumestaruuskokeessa seuraavan taulukon mukaisesti:

Sija

Piirinmestaruus

Noutajamestaruus

Rotumestaruus

1.

15

2.

8

8

3.

6

5

6

4. Näitä sääntöjä voi muuttaa vain Labradorinnoutajakerhon hallitus TOKO-toimikunnan esityksestä.

Aikaisemmat Rally-tokolabradorit

2022 Misty Bay´s Hunting Ace